N-VA Houthalen-Helchteren staat voor duurzame ontwikkeling

Op 8 oktober 2012

N-VA Houthalen-Helchteren wil een specifieke Business Development manager voor de Clean Tech Campus

N-VA Houthalen-Helchteren zou wel eens de grootste partij na de komende gemeenteraadsverkiezingen kunnen worden, zo bleek uit het recente onderzoek door het onafhankelijk bureau MAS uit Leuven.

De partij is in elk geval klaar om de uitdaging aan te gaan en het volle gewicht van het bestuur te dragen en heeft hiervoor een aantal belangrijke, zeer concrete en ingrijpende programmapunten klaar.

Eén opvallend aspect is het aanstellen van een professionele fulltime business development manager voor het aantrekken van bedrijven naar de gemeente.

De creatie van werkgelegenheid is immers zeer belangrijk voor N-VA Houthalen-Helchteren. Veel partijen zeggen dat jobs in de gemeente belangrijk zijn, maar door dit te zeggen en voor de rest te zitten wachten, komen die jobs er natuurlijk niet.

N-VA Houthalen-Helchteren inspireert zich op tal van buitenlandse steden en gemeenten waar een business development manager proactief op zoek gaat naar bedrijven voor de gemeente.

Deze business developer dient voltijds bezig te zijn met het aantrekken van nieuwe bedrijven of het behouden van de  bestaande ondernemingen.

Deze persoon dient beurzen en congressen bij te wonen, samen te werken met andere instellingen zoals LRM, POM en FIT en een stevig netwerk met nationale en internationale kennisinstellingen op te bouwen.

De Clean Tech Campus staat infrastructureel in de steigers, maar de komende jaren dienen de gebouwen en de ruimte opgevuld te worden met (internationale) bedrijven, onderzoeksinstellingen, start-ups, spin-offs, spin-outs,…

Hiervoor is een professionele manager nodig die de belangen van de gemeente altijd en overal kan verdedigen en op die manier kan zorgen voor de broodnodige jobs in de gemeente.

Deze business developer hoeft zich voor N-VA niet te beperken tot bedrijven op het vlak van clean Tech maar mag ook bedrijven uit andere sectoren aantrekken.

“De aanstelling van een dergelijke manager is één van de prioriteiten in ons economisch beleid”, aldus Peter Timmermans, huidig schepen van o.a. economie, lijsttrekker en kandidaat-burgemeester. “Wij willen de volgende zes jaar zo veel mogelijk jobs naar onze gemeente halen en zo de kans op werkgelegenheid voor onze inwoners maximaliseren.”