N-VA brengt verandering in manier campagnevoeren

Op 8 oktober 2012

N-VA Houthalen-Helchteren brengt ook verandering in de manier van campagne voeren

Dat onze partij echt wel voor verandering gaat, blijkt ook uit de manier waarop campagne gevoerd wordt. We zijn vorig jaar november begonnen met vergaderingen voor leden en niet-leden om ons programma inhoudelijk vorm te geven. Daarna gingen we in de wijken op bezoek op pleinen om met inwoners te praten. Nu tijdens de campagne hebben we geen talrijke individuele folders en flyers van diverse kandidaten en aparte programmapunten in de brievenbussen van de mensen, maar één leuk, fris overzichtelijk magazine. Deze uitgave werd gedrukt op duurzaam papier en het feit dat we geen aparte folders of brochures verspreiden is goed voor de milieu daarom hebben we bewust gekozen voor wekelijkse advertenties in een plaatselijk dagblad.

Ook wordt gekozen voor een fris en creatief coverbeeld van het magazine zonder koppen van politici maar een beeld dat de jeugdige dynamische frisse kracht van de verandering uitstraalt.

“We hebben voor dit campagnemiddel gekozen omdat we willen tonen dat de principes in onze programmapunten in de realiteit voor onszelf al op voorhand kunnen toepassen, want onze geloofwaardigheid alleen maar ten goede kan komen.

Het boekje toont dat we één sterk professioneel team zijn dat in groep campagne voert en ook met een sterk team zou kunnen besturen. Daarnaast toont het magazine onze ambitie om professioneel te communiceren, met respect voor elke inwoner. Tenslotte hebben we gekozen voor een andere aanpak om onze kandidaten voor te stellen dan klassiek het geval is en tevens ons programma in interviewvorm gepresenteerd zodat alles vlotter en leuker leest. Hiermee hebben we alvast het begin van de verandering in Houthalen-Helchteren ingezet.” aldus Peter Timmermans, schepen, lijsttrekker en kandidaat-burgemeester.