Voormalig Groen-raadslid Lieve Wouters kiest voor N-VA Houthalen-Helchteren

Op 25 november 2021

N-VA Houthalen-Helchteren verwelkomt gemeenteraadslid Lieve Wouters in haar rangen. Dat maakt Vlaams minister Zuhal Demir en N-VA Houthalen-Helchteren vandaag bekend. Wouters trok zich eerder dit jaar terug als mandataris voor Groen en kiest nu voluit voor de N-VA, waar ze haar expertise en engagement voor ons leefmilieu en dierenwelzijn wil verderzetten. “Bij N-VA krijg ik de ruimte om me voluit in te zetten voor ons leefmilieu en voor dierenwelzijn. De manier waarop niet in het minst Limburgse kopvrouw Zuhal Demir aan rechtlijnige politiek doet in het belang van alle Limburgers en ons leefmilieu, sterken me in mijn keuze”, klinkt het overtuigd.

Lieve Wouters (57) uit Helchteren is master in wetenschappen (dierkunde) en milieubeheer en stond in 2018 op de 2de plaats van de kartellijst sp.a-Groen-Plus van burgemeester Alain Yzermans, als eerste kandidaat van de partij Groen. Ze behaalde er 605 voorkeurstemmen en werd gemeenteraadslid. Eerder in 2021 nam ze afscheid van de partij Groen.

Eerder dit jaar kondigde Lieve Wouters al aan dat ze zich niet meer thuis voelde bij Groen. “Ik moet jammer genoeg ook vaststellen dat mijn expertise en engagement op het vlak van dierenwelzijn weinig tot hun recht komen”, klonk het toen. Die ruimte gaat ze in het team van N-VA Houthalen-Helchteren wel degelijk krijgen. Het bestuur van zowel N-VA Houthalen-Helchteren als N-VA Limburg keurden de toetreding van Wouters gisterenavond goed.

“Als ecologisch bewuste politica, maar ook gewoonweg als inwoner van Houthalen-Helchteren, kan ik alleen maar vaststellen dat N-VA met Zuhal Demir een kopvrouw heeft die rechtlijnig gaat voor oplossingen waar de hele gemeenschap en ons leefmilieu beter van wordt. Of het nu gaat over de Noord-Zuidverbinding, waar het scenario gekozen werd met de kleinste impact op natuur, of over de consequente houding over de vergunningen voor gascentrales: dit is de manier waarop iedereen aan politiek hoort te doen. Zelf wil ik me in Houthalen-Helchteren op dezelfde manier blijven inzetten op een beter beleid rond dierenwelzijn”, zegt kersvers N-VA-raadslid Lieve Wouters.

Limburgs minister Zuhal Demir reageert verheugd op de toetreding: “Gemotiveerde mensen die mee ten strijde willen trekken om ons leefmilieu te beschermen, zijn bij N-VA op de goede plaats. In Limburg kunnen we ook alle extra krachten gebruiken om onze Vlaams-groene partij nog meer uit te bouwen. De belangen van de Limburgers voorop zetten en niet handelen vanuit dogma’s, maar vanuit de wetenschap en het algemeen belang. Dat is de manier waarop we aan politiek doen en we zijn blij dat Lieve ons team in Houthalen-Helchteren nu vervolledigt”.