N-VA Houthalen-Helchteren gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit!

Op 6 september 2012

Eén schepen minder in het College!

Indien N-VA Houthalen-Helchteren tijdens de verkiezingen van 14 oktober het mandaat krijgt van de kiezer om de gemeente te besturen, dan zal dat op een zeer kosteneffectieve manier gebeuren.

De partij wil met name een college met één schepen minder dan wettelijke toegelaten is.

De kans dat N-VA de gemeente zal kunnen besturen, is zeker niet gering, want uit een recente bevraging, uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau, blijkt dat
N-VA waarschijnlijk de grootste partij van de gemeente wordt en dat de kracht van verandering hopelijk betekent dat er een nieuwe burgemeester komt.

Eén schepen minder betekent een besparing van meer dan een half miljoen euro.
N-VA is ervan overtuigd dat dit perfect haalbaar is doordat elke verkozene van N-VA die een mandaat zou uitvoeren, halftijds ter beschikking voor dit mandaat zal moeten zijn.

Een gemeente van die omvang als Houthalen-Helchteren verdient een professioneel bestuur met mensen die voldoende bezig zijn met hun opdracht die de kiezer hen gaf.

Dit zal zeker ook de dossierkennis van de leden van het College ten goede komen.

Kosteneffectiviteit is trouwens een belangrijk thema van N-VA Houthalen-Helchteren want de partij, die met lijsttrekker Peter Timmermans als kandidaat-burgemeester, vrij en ongebonden naar de kiezer trekt, wil absoluut geen belastingverhoging in de volgende legislatuur. Dit thema zal een belangrijk aspect zijn tijdens eventuele coalitieonderhandelingen.