€77.283 aan subsidies voor scholenbouw in het Inspirocollege in Houthalen-Helchteren

Op 8 november 2019

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts heeft in de maand oktober € 24 miljoen toegekend aan scholenbouwprojecten in Vlaanderen. Er ging € 15 miljoen naar grote werken zoals een volledige nieuwbouw. De overige € 8,8 miljoen ging naar kleinere verbouwings- en renovatiewerken zoals de modernisering van bestaande schoolgebouwen. “We voorzien deze regeerperiode een half miljard euro voor investeringen in infrastructuur in heel Vlaanderen”, zegt Weyts.

Ook in de provincie Limburg en meer bepaald in onze gemeente Houthalen-Helchteren investeren we 77.283,65 euro in het Inspirocollege. Deze school kan rekenen op een mooie investering voor de nieuwbouw van een sanitair blok bij het nieuwe schoolgebouw.

“We zijn tevreden dat minister Weyts investeert in nieuwe schoolinfrastructuur en/of in kleinere verbouwings- en renovatiewerken van de schoolgebouwen in onze gemeente”, zegt Guy Schrooten, voorzitter van N-VA Houthalen-Helchteren.