Impuls van bijna 50.000€ in de vakantiecentrum 'De Bosberg'

Op 23 mei 2019, over deze onderwerpen: Cultuur & toerisme

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts investeert via Toerisme Vlaanderen in de uitbouw van kwalitatief hoogstaande toeristische logies in de provincie Limburg. In totaal gaat er € 188.982 naar 6 Limburgse logiesuitbaters. Weyts focust gericht op structurele verbeteringen, zoals kind- en familievriendelijke of zorgspecifieke voorzieningen. “Dit soort investeringen zijn vaak niet meteen rendabel”, zegt minister Weyts. “Daarom geven we de logiesuitbaters een flinke steun in de rug. Door te investeren in kindvriendelijkheid en toegankelijkheid, spelen we in op een duidelijke nood.

Minister van Toerisme Ben Weyts wil Limburg verder uitbouwen tot een kwaliteitsvolle en toegankelijke bestemming, waar iedereen kan genieten van een deugddoende vakantie. Om het logiesaanbod te versterken, zijn verdere investeringen van de uitbaters nodig. Weyts wil die investeringen een extra impuls geven. In de provincie Limburg gaat er € 188.982 naar 6 logies.
Limburg moet verder uitgroeien tot een aantrekkelijke toeristische bestemming voor families uit de hele wereld. Weyts zet sterk in op kind- en familievriendelijke logiesinfrastructuur, maar ook op investeringen in de aanleg of inrichting van camperplaatsen, want het kampeertoerisme zit danig in de lift. Zo investeert Weyts in een zwemvijver, tuin en omheining in B&B Lavendine Pure, in 13 familiekamers in Hotel Stiemerheide in Genk en in een restaurant en eetzaal in het vakantiecentrum De Bosberg in Houthalen-Helchteren. “Met gerichte investeringen kunnen we voor families echt een verschil maken”, zegt Weyts.

Logiesuitbaters kunnen vanaf 1 januari 2020 tot uiterlijk 30 april 2020 opnieuw een subsidieaanvraag indienen.